گذرگاه

و تو اکنون در گذرگاه، سکنی گزیده ای. در خانه ی موقت و قناعت. و در جاده آخرت. ( از وصایای حضرت علی (ع) به امام حسن (ع) )

و تو اکنون در گذرگاه، سکنی گزیده ای. در خانه ی موقت و قناعت. و در جاده آخرت. ( از وصایای حضرت علی (ع) به امام حسن (ع) )

رنگ خدایی

شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۳، ۰۳:۰۵ ب.ظ

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ 

در میان مسیحیان معمول بود که فرزندان خود را « غسل تعمید » می دادند و گاه ادعیه ی مخصوص زرد رنگی به آنان اضافه می کردند و می گفتند این غسل، با این رنگ خاص، باعث تطهیر نوزاد از گناه ذاتی که از آدم به ارث برده می شود!
قرآن کریم در آیه ی 138 سوره بقره می گوید: به جای رنگ ظاهر و رنگ های خرافی، رنگ حقیقت و خدایی را بپذیرید تا روح و جانتان از هر آلودگی پاک گردد. « رنگ خدایی بپذیرید و چه رنگی از رنگ خدایی بهتر است؟ »
ما هم گاهی اسیر رنگ های مختلف می شویم. رنگ چشم و هم چشمی، رنگ مدل های غلط که دیگران به ما تحمیل می کنند، رنگ رقابت های منفی، و گاهی هم رنگ لباس و ماشین و وسایل منزل، گاهی آنچنان ما را اسیر می کند که حتی آرامش و آسایش خود را هم فدای آن ها می کنیم.
 اما چه زیباست رنگ خدایی و رنگ اخلاص و یکرنگی.
راستی اگر بتوانیم فقط و فقط به رضای پروردگار مهربانمان فکر کنیم، فعالیت روزانه، محبت و خدمت به همسر و فرزند، تلاش در جامعه، توجه به فامیل، خدمت به والدین و حتی تفریح و استراحت، همه و همه را رنگ خدایی بزنیم و فقط به خاطر خدای مهربان این کارها را انجام دهیم، آن وقت است که هم کارها بهتر و کامل تر انجام می شود، هم توقعی در مقابل از کسی نداریم، هم منت به یکدیگر نمی گذاریم و هم در کمال آرامش زندگی می کنیم و از همه مهم تر، رضایت و لطف و رحمت خدای مهربان همواره شامل حال ما خواهد بود. 
پس دوستان از الان دست به کار شویم و به همه ی کارها و همه ی زندگی خود رنگ خدایی بزنیم و چه رنگی از رنگ خدایی بهتر؟!! 

نویسنده: مهدی عدالتیان-وب سایت موسسه فرهنگی راه روشن 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی